Još jedan blog post za content marketing

content marketingPribližavamo se sredini godine koja je proglašena godinom za content marketing na Facebooku i društvenim mrežama, a što ste točno od sadržaja vi do sada producirali? Ništa ili malo? Niste sigurni što bi to content marketing bio? Bez panike i opravdanja, u ovome postu pišemo upravo o tome i kako se priključiti onima koji uspješno koriste content marketing za održavanje i širenje svoga poslovanja.

Nije li sve što pišemo i objavljujemo na našim komunikacijskim kanalima zapravo sadržaj? Je li sav taj sadržaj u kategoriji traženoga za uspješan marketing? Činjenica je da oko 90% sadržaja zaživi vrlo kratko, dok svega 10% se uspije održati na prvoj stranici Googlea, u ponekim shareovima i tweetovima, odnosno ostati u opticaju više od nekoliko sati te u svijesti naših fanova i klijenata.

Niti jedan sadržaj nije lako producirati, treba pažljivo odabrati temu, dužinu, ton, a još povrh svega treba biti zanimljiv i relevantan. I iako se čini kako je lako napisati blog post, zapravo stvaranje sadržaja koji će kasnije zaživjeti u svrhu marketinga, nije baš tako jednostavno.

Kako ćete prepoznati teme koje će vas spojiti s vašim fanovima odnosno klijentima i osigurati uspješan content marketing? Kako ćete se dosjetiti ideja koje će pomoći vašem sadržaju da se izdigne iznad ostaloga? Gdje „iskopati“ tekst koji će dovesti do cilja vaše marketinške strategije (više prometa na stranici, promocije branda, više upita, povećanja prodaje..)?

Prije pisanja ovoga posta i sami smo postavljali ta pitanja i pomalo se našli pred zidom. Teme koje vam donosimo uvijek biramo prema kriteriju da budu aktualne, zanimljive i – korisne. Da je sadržaj kralj pjevaju već sve ptičice na grani (namjerni klišej), ali ne možemo ignorirati temu samo zato što je već prožvakana, a pogotovo kada veliki broj mikro poduzetnika zapravo i ne primjenjuje content marketing strategiju.

Tijekom godina ustabilio se mehanizam odabira naših tema za blog. Čitajte puno. Vjerojatno se sjećate iz osnovne škole kako je čitanje jako važno za razmišljanje i vokabular, maštu i kreativnost. Sada kad ste poslovnjak, poduzetnik ili poduzetnica, čitanje je ono što će vam dati uvid u stanje na tržištu, ne samo u novosti nego u forme i u – sadržaje. Nije bitno u kojoj ste niši, uvijek ima nešto što trebate usvojiti, naučiti, osvijestiti, primijeniti. Ako ste aktivni na tržištu onda i sami imate puno osobnoga iskustva koje možete iskoristiti u edukativne svrhe i iz njih kreirati teme za svoj sadržaj koji će direktno biti zanimljivi vašim klijentima jer dolaze iz prakse.

Tri stvari su važne: čitajte puno i upijajte. Vucite teme iz osobnoga iskustva. Odgovarajte na probleme koje muče vaše fanove odnosno vašu targetiranu skupinu. Je li vam već ovo dovoljno i bacili biste se na posao? Okay, ali pročitajte još detalja o content marketingu pa krenite na kreiranje svojega. Jer dugo nije bilo posta na Dekoder blogu pa je red da pošteno nadoknadimo.

Prepričajte dobar sadržaj

Gradivo je riječ koja nas asocira na kvalitetan sadržaj, zar ne. Dakle, naš content marketing mora dolaziti iz marketinškog gradiva. Koliko ste gradiva usvojili ovoga tromjesečja? Kada usvojite gradivo, prenesete ga svojim fanovima. Ključ je pronaći zanimljiv i unikatan, aktivan sadržaj koji može pomoći. Usvojite sadržaj i prepričate svojim čitateljima. Problem nastaje ako to radite često, tada rušite svoj autoritet na području i klijenti vas počinju doživljavati kao prenositelja informacija, a ne kreatora.

Posebno je problematično s popularnim temama kao što je i ova naša za  content marketing i zbog kojeg smo dvojili pisati o njemu ili ne, a to je stoga što ako takav sadržaj i postane viralan, većina vaše publike ga je vjerojatno već vidjela i neće im biti pretjerano zanimljiv „još jedan blog post za content marketing“. Zato je važno popularne teme proširiti, a to možete unošenjem više detalja, opisivanjem primjera iz vlastitoga iskustva ili postavljanjem novih, svježih linkova relevantnih za temu.

Znači štedljivo s usvojenim gradivom. Nemojte plasirati takav sadržaj češće od jednom mjesečno. A kako uopće pronaći takvo gradivo koje bi bilo zanimljivo vašim klijentima? Pratite svoju nišu, googlajte blogove u vašoj branši, ako pronađete popularne webove ili blogove koji obrađuju vama i vašim fanovima zanimljiv sadržaj, spremite ih i obiđite mjesečno, pogledajte koji su postovi bili posebno primijećeni, komentirani, traženi. Još nešto, ako čitajući takav sadržaj se nađete s mišlju kako se ne slažete s napisanim, to je odlična prilika za vaš vlastiti sadržaj i content marketing koji će se bazirati na suprotnim tezama ili će vam biti okosnica da kroz taj tekst ispričate svoje viđenje tematike jer je najbitnije da vjerujete i prakticirate ono što pišete i da i sami živite ono što želite prenijeti svojim fanovima, čitateljima, klijentima.

Napravite listu

Nisu uzalud svi oni postovi s popisima na webu. Takvi postovi su jako popularni i stoga slaganjem sadržaja koji se bazira na popisu odnosno listi nečega nećete pogriješiti. Mnogi koriste riječ „popis“ ili „načini“ i u naslovu sadržaja jer su upravo takvi postovi puno klikani. Liste su prhke, lako se konzumiraju, čitaju, shvaćaju, a mogu biti vrlo informativne. Listu ćete jednostavno složiti, na primjer pročitate pet različitih savjeta na neku temu te ih skupite na jedno mjesto i dobijete svoj sadržaj s naslovom Pet načina kako da… Klikovi garantirani, ali napominjem, ovo je forma, a sadržaj je kralj. Stoga samo lista vam neće biti dovoljna, ali će definitivno pomoći vašem osposobljavanju za content marketing.

Pišite priručnike (za content marketing)

Sadržaj koji nudi pomoć na neku temu i kako nešto napraviti je garantirano traženi sadržaj na Internetu. Razmislite u čemu ste dobri u što se razumijete toliko da biste željeli to prenijeti nekome drugome i podijelite savjete u svojem priručnom sadržaju. Kao i sa svakim drugim sadržajem, teško je pronaći nešto unikatno, nešto o čemu već nije puno puta pisano, zato i nismo htjeli forsirati content marketing na blogu, ali opet, moguće je i to izvesti. Rješenje je da pokušate što specifičnije i detaljnije napisati svoj How to sadržaj.

Najmanje muke ćete zapravo imati sa sadržajem koji i vas same zanima. Sigurno ste naišli na problem na koji niste našli odgovor na Internetu ili ono što ste našli nije bilo dovoljno. Upravo to je „zlatna koka“ content marketinga. I dok sami istražujete i sami za sebe radite to nešto, usput pišite zabilješke i nakon što savladate izazov, napišite kako ste to napravili. Ako ste u mogućnosti radite print screenove, slike uvijek dobro dođu uz tekst u kojem se opisuje kako nešto napraviti. Da, tako je jednostavno, a vjerujte biti će velika pomoć drugima i pravi marketinški uspjeh. Neke teme mogu biti zanimljive i vašim kolegama, a ne samo vašim klijentima pa ćete tako ovakvim postovima osim što ćete ostvariti content marketing i  jačati svoju poziciju u niši i bolje se pozicionirati na tržištu, ali i pokazati kao poznavatelj materije.

“Kako nešto napraviti” je izvrstan content marketing koji najbolje funkcionira ako svojim fanovima i klijentima date ono što oni žele i odgovorite na pitanja koja njih muče. Kako biste saznali koje su to teme i nedoumice možete učiniti sljedeće: pretražite forume gdje se kreće vaša ciljana publika (npr. ako ste u baby industriji, pogledajte koji problemi muče mame na forumu Roda), proučite komentare na svome blogu, ali i blogu konkurencije jer ćete tu naći mnoga pitanja koja čekaju odgovore, pročačkajte servise kao što je Quora ili Yahoo answers gdje se također traže odgovori.

KolačićiOtkrili ste nešto? Javite svima

Ovaj dio je dosta zanimljiv za content marketing jer je primjenjiv ina posao i na privatno, odnosno dozvoljava vam da se ponekad odmaknete od svoje branše, a ipak ostvarite zanimljiv sadržaj vezan uz vas. Na primjer, otkrili ste super aplikaciju koja koristi u vašem poslovanju (kao što smo mi promovirali servis za račune Solo koji nas je oduševio) ili ste prvi uočili nov način povećanja reacha na Facebooku (o čemu smo pisali u tekstu Imam super post na Facebooku, a nula lajkova i komentara) – stanite, sjednite, tipkajte. Napišite zanimljivost i javite svima.

Nemojte se bojati kako će vaša konkurencija dobiti info bez imalo muke, nemojte kalkulirati jer sve reference će ići vama, vi ćete biti prvi koga je Google zabilježio s takvim sadržajem, vi ćete dobiti najviše lajkova jer će vaši korisnici prvo kod vas vidjeti informaciju. Razmišljajte kako vaš content marketing može pomoći svima, vama, vašim fanovima, vašim klijentima pa i vašoj konkurenciji. Jer ćete tako postati autoritet u svojem području i priznati influencer. Primjer za to vam je naš pethodni članak Kako isključiti automatsko pokretanje video prikaza na Facebooku.

Zakurite frku

Što? Zašto? Zašto bismo izašli iz svoje zone udobnosti i pisali sadržaj koji će dići prašinu? Zašto bismo objavili post koji govori da Facebook oglasi gube na učinkovitosti, ako od toga živimo? Zašto bismo rekli da je SEO kakav svi znamo i radimo zapravo pogrešan? Biti kontroverzan je uvijek riskantno, ali ako je napravljeno kako treba, može biti iznimno uspješno i viralno, a to je poanta za content marketing.

Kontroverza će vam garantirano donijeti interes, a na vama je da zainteresirate čitatelja i opravdate svoju tezu. Nemojte na kraju članka napisati nešto u stilu „A ovo što smo napisali u naslovu, to smo se samo šalili.“ jer to nije način. Umjesto toga nakon što kažete kako je neki trend pogrešan, možete to obrazložiti laganom kritikom nečijeg drugog sadržaja, ponuditi osobno iskustvo, prepričati i pokazati brojke iz prakse. Ako se odlučite za ovakav sadržaj, uvijek imate pred očima riječ poštovanje i nemojte se dati navući na dark side, odnosno hejt, ma koliko vam kolačića nudili. (vidi sliku)

Svima onima koji su (uz kavu i sendviče) došli do kraja ovoga posta – svaka čast. Ostavite nam slovo A ili B u komentaru kako bismo znali da ima i takvih 😉

One Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.