U zadnje vrijeme vam se čini kako sve više plaćate promoviranje svojih postova na Facebook fan stranici jer vam je odaziv (seen, like, comment, share) na neplaćene jako loš? Ne brinite, niste umislili i niste jedini, Facebook je promijenio algoritam prikaza postova na zidu fanova što je rezultiralo smanjenim dosegom (eng. reach) mnogim fan stranicama.
Iako je najmanja opcija od pet dolara za promoviranje posta prilično dostupna i tih cca 25 kuna se ne čini puno za nešto interakcija i novih fanova, gledano u cjelini plaćanje promoviranja vaših objava i nije baš ekonomično. Osim toga, ako ste se već potrudili staviti kvalitetan sadržaj, vjerujemo da vas boli srce kad vidite kako on nije zaživio među fanovima samo jer ste taj dan već promovirali neki drugi post. Pa kako povećati i poboljšati doseg objava na Facebooku (većinom bez plaćanja)?
1. Pratite vrijeme vaših objava
Pratite koje vrijeme najviše odgovara vašim fanovima, odnosno u koje vrijeme su vaši postovi najčitaniji. Kako to raditi možete pročitati u našem blog postu Kada je najbolje vrijeme za objavu sadržaja na Facebooku? Ako vaše atraktivne sadržaje plasirate u vrijeme dobre posjećenosti i vaš reach bi mogao biti veći, zar ne?
2. Targetirajte svoje fanove
Ciljajte svojim objavama one kojih se te objave najviše tiču. Ako imate i muške i ženske fanove, a vaša se objava više obraća ženama, odredite prilikom slanja kako vaš post mogu vidjeti samo ženske osobe koje su fanovi vaše stranice. Za to će vam poslužiti mala ikona mete prilikom kreiranja posta koja otvara izbornik za dodatne opcije targetiranja. Ako je sadržaj za žene, veća je šansa da će žena kliknuti taj željeni Like ili komentirati objavu pa zašto onda trošiti Facebook reach na muške oči?
3. Mijenjajte vrste objava
Ako ste webshop i stavljate pretežno linkove na svoje proizvode i akcije, objavite povremeno kakvu fotku, šaljivu ili vašu, nije važno. Video s YouTubea sa zanimljivim sadržajem vezanim uz neki vaš proizvod također će biti dobrodošla promjena. Ako pogledate vaše statistike (eng. insights) u Admin panelu, Facebook će vam za svaku vrstu objave pokazati kako prolazi kod vaše publike, stoga pratite i mijenjate objave kako ne biste bili dosadni i predvidljivi što će kod fanova uzrokovati zasićenost i neće reagirati na vaše objave.
4. Smanjite vrijeme odgovora
Pokušajte na komentare i poruke fanova odgovoriti unutar 30 minuta što je dokazano najduže vrijeme koliko su fanovi spremni čekati. Idealno bi bilo odmah, optimalno ispod 15 minuta. Ako odgovorite nakon pola sata manje su šanse da ćete postići povratni odgovor od osobe koja vam se javila, a to je definitivno propuštena prilika za poboljšanje svojega dosega. Bitno je napomenuti, ako informacija koja se traži nije dostupna u tako kratkom roku, javite se da ćete odgovoriti čim dobijete info. Tako ste iskoristili pravilo brzoga odgovora iako niste konkretno odgovorili.
5. Organizirajte interakciju
Ako vam branša dopušta postavite tjedno različita događanja kao što su npr. „Pitanja i odgovori“ (zgodno za javne osobe) ili „Pitajte stručnjaka“ (izvrsno za kozmetičke brendove) i sl. Jedan dan u tjednu u određenom vremenu pozovite fanove na druženje, neka iskoriste priliku i dođu do željenog odgovora/benefita, a za vaš fan page će to učiniti čudo po pitanju poboljšanja dosega i količine interakcije (Talking about).
6. Istaknite aktivne fanove
Kao što u nekim tvrtkama postoji Zaposlenik mjeseca tako i na Facebooku može postojati Fan Mjeseca. Svrha im je ista, a to je povećati motivaciju sudionika. Pripremite neku nagradu ili jednostavno napravite tab u kojem ćete objavljivati javno tko je vaš fan mjeseca. Ovo je način za poticanje količine interakcija jer naravno, fan mjeseca je onaj koji najviše lajka, sharea i komentira.
7. Napravite listu fan stranica
Kreirajte listu fan stranica koja će sadržavati stranice koje podržavaju vaš brend ili tvrtku i naravno, dodajte i svoju fan stranicu. Pazite da na listu ne stavljate direktnu konkurenciju (a i indirektnu, ako je moguće) te napravite zanimljiv izvor informacija za vašu targetiranu skupinu. Tako će vas fanovi pratiti ne samo organski kroz fan page koji su lajkali, nego i preko napravljene liste koju prate (follow).
8. Pozovite na akciju
Važno je fanove pozvati na akciju jer ponekad čak i ako je sadržaj dobar, interakcija izostaje zato što fali ono „malo“ što će vaše fanove nagnati na like ili komentar. Pri tome ne mislimo na pojednostavljene pozive poput „Ako voliš čaj lajkaj, a ako voliš kavu komentiraj ispod posta“, nego na zanimljive mozgalice. Koje bi to bile ovisi od industrije do industrije pa zamolite vašega community managera da osmisli takve pozive na akciju jer su nesumnjivo efektni za poboljšanje dosega.
9. Održite foto natječaj
Nije tajna da su vizuali omiljeni sadržaj Facebook fanova. Slike svi vole gledati, shareati, komentirati, ali i objavljivati. Ovo je izvrsni ulaz u domove jer ako fanovima za njihovu fotkicu ponudite i kakav benefit u vidu nagrade vaše tvrtke, reakcija će biti izvrsna. Foto natječaj na Facebooku je stoga idealan iz više razloga: angažira vaše postojeće fanove, potiče interakciju, poboljšava doseg i akvizira nove fanove. Minimalan broj novih fanova dobivenih u dva tjedna je 1.000, a ovisno o branši taj broj se može popeti i do 8.000 novih Facebook fanova u tri tjedna foto natječaja.
10. Platite
Uvijek ostaje i ta, najomraženija opcija, plaćanje promocije (eng. boost) vaših postova. Kada biste ovo trebali razmotriti? Ako imate sadržaj koji prvi dan objave nije dobro prošao, a smatrate da je trebao, ako imate sadržaj za koji vam je potrebno da ga u kratkom roku vidi puno ljudi i ako imate viška novaca u marketinškome budgetu. Ova opcija je i „pojas za spašavanje“ fan stranicama koje nemaju redovite objave te stoga imaju niski doseg i interakciju, a koje upravo imaju važnu novost za objavu. Promovirani postovi targetiraju ili publiku koju sami precizirate ili fanove vaše stranice i njihove prijatelje, a u oba slučaja donose određeni broj novih fanova.
Hoćete li u jednom navratu potrošiti recimo 200 kn na promociju posta ili ćete radije platiti foto natječaj za dugotrajniji efekt i uz niže troškove, ali i punu podršku i community management, odluka je na vama. Svakako isprobajte sve opcije s liste i pratite koja vam donosi poboljšani doseg i najbolje reakcije. Lista je svojevrsni integrirani marketinški miks specijaliziran za Facebook i nadamo se da će vam pomoći.