Prvi puta kada su vam predložili da uzmete stručnjaka za vođenje Vaše Facebook Fan stranice, saslušali ste sa zanimanjem, pričekali pismenu ponudu kako bi možda ulovili i neki konkretni smjer djelovanja, a onda se zahvalili uz odgovor kako trenutno nemate predviđena sredstva za tako nešto. Naravno, nakon nekoliko dana na Facebooku se pojavila i vaša fan stranica koju vodite – pa vi, naravno!
Prvih mjesec dana je bilo zabavno, pozvali ste sve prijatelje, rođake i bliže poslovne partnere da lajkaju vašu stranicu i objavljivali ste osnovne stvari o vašem poslovanju. Nakon dva mjeseca stvari su se stišale, tu i tamo bi nešto stavili i nadali se da će bar jedna osoba lajkati. Onda je stiglo ljeto i eto sada već skoro mjesec dana na vašoj fan stranici ništa nova. Teško je stalno biti uključen, zar ne?
Stoga još jednom poslušajte savjet koji kaže kako se upravljanje Fan stranicama treba prepustiti social media stručnjacima iliti ljudima koji žive na Facebooku, prate sva njegova kretanja kao i ljudi u okruženju i koji znaju što, kada i kako, ali najvažnije koji neće dopustiti da vas zaborave vaši vlastiti fanovi, a kamoli da ne privučete nove tjednima.
Lijepa strana Facebooka je što je postao neizostavni izvor informacija, ali postoji i tamna strana, a to je težak rad. Oni koji se bave Fan stranicama znaju to jako dobro, koliko puta nastupi spisateljska ili kreativna blokada, a zid čeka svjež i prazan, dok drugih dana sve teče glatko i postovi se praktički sami stvaraju. No tu su još osvježavanja statusa, sadržaja, fotografije, podjela informacija, osmišljavanje interakcija, povezivanje s fanovima i kolegama, pronalaženja klijenata, usrećivanje klijenata itd. itd. te tako svaki dan ispočetka.
Nakon početnog zanosa nastupa početni umor. A onda se u mislima sve češće pojavljuje rečenica: kako mogu outsourceati ovaj dio posla? No je li to zaista mudro? Povjeriti komunikaciju putem socijalnih mreža nekome drugome? I odreći se tog načina povezivanja, konzumiranja i stvaranja. Vjerojatno se pitate i kako vaša konkurencija to rješava? Rijetko tko će priznati da mu održavanje fejsa predstavlja problem, jer to svi rade, to može i malo dijete, to je tako lako.. pa zašto plaćati nekoga da to radi za mene, to bi bilo glupo bacanje novca kada sam dovoljno inteligentan/na da se za to brinem sam/a.
Dvije su skupine ljudi, jedni koji svoje Fan stranice vode sami, ali zapravo automatiziraju sadržaj, prenose sadržaj sa svoga weba ili tuđi sadržaj, te oni koji koji su u potpunosti preuzeli kontrolu nad svojom Fan stranicom te povjerili njezino održavanje u ruke stručnjaka. Postoji termin ghostwritting koji nosi negativnu konotaciju jer podrazumijeva osobu koja je plaćena da nešto piše za nekoga drugoga u njegovo ime. Tako se pišu knjige, blogovi, reportaže, a sada i održavaju Fan stranice. Da, to ne želite na svojoj stranici jer bi to lako mogli nazvati zavaravanjem klijenata, no ukoliko se na stranici održavatelj predstavi kao ovlaštena osoba za komunikaciju između tvrtke i klijenta koja služi kao kanal, kao spojnica i kao most između svijeta biznisa koji se potrošaču ponekad čini tako sirov te svijeta potrošača koji se biznismenima ponekad čini tako kaotičan i bez pravila – nema problema oko povjerenja.
Dobar upravitelj vaše fan stranice je osoba koja će raditi dvosmjerno plus u međuvremenu smišljati što staviti oko vlastite osi. Osoba koja će vaše želje i poruke donijeti na monitore stotinama i tisućama vaših klijenata i potencijalnih klijenata, ali i koja će njihove povratne informacije i potrebe sustavno pratiti i isporučivati vama. Osoba koja će živjeti filozofiju vašeg poslovanja kroz svaki sadržaj koji će ciljano stavljati u različitim oblicima na vašu Fan stranicu, ali koja će znati u pravom omjeru pokazati i ljudsku stranu cijele priče s ponekim offtopic sadržajem, statusom, fotkom..
Zašto je ‘osobno’ važno? Volite li vi razgovarati s – brandom? „Dobar dan Nokia, je li uskoro izlazi novi firmware za 5800?“ Ne? Onda i vi pružite svojim klijentima osjećaj prave osobe koja je kanal i komunikator između vas. „Dobar dan Petra, znaš li sprema li Nokia update firmwarea za 5800?“ Puno bolje, zar ne. Ovo se može postići izmišljanjem osobnosti kojima će se služiti svi u firmi ili jednostavno poimeničnim javljanjem stvarnih osoba kao što to čini ekipa Fan stranice Otvorenoga radija. Naravno, to nije primjenjivo za sve tvrtke, ili za brandove poput Znanost.com, već treba proučiti pojedinačno što je najbolje rješenje za vašu firmu.
S obzirom na količine poslovanja i manjak vremena, logika govori kako je bolje svoje aktivnosti na socijalnim mrežama outsourcati i kako u tome nema baš ništa loše. Fan stranica na Facebooku je zapravo samo produžetak vaše marketinške kampanje, a to ste povjerili nekoj agenciji ili stručnjaku zar ne? Niste sjeli i sami odradili kampanju jer pod a) nemate vremena da bi i to stigli b) nemate dovoljno profesionalnoga iskustva koje donosi veliku dobit uz mala ulaganja u tom sektoru. Ista stvar je i s Fan stranicom na Fejsu, zaposlite stručnjaka, uštedite vrijeme i novac (ovdje mislim na pravi novac, a ne na izreku da je vrijeme novac), prenesite poruku, ostvarite komunikaciju, dovedite nove klijente, oduševite postojeće i sve to bolje od konkurencije. Još uvijek se pitate trebate li sami voditi Fan page ili zaposliti stručnjaka? Mislim da je jasno.