Procurila je još jedna vijest o nadolazećim novostima iz Facebookove radionice vladara društvenih mreža. Naime, novinu su počeli testirati s trećim stranama, a to onda ne može dugo ostati tajnom. Nema sumnje, ubrzano će se raditi na novostima objavljenima na F8Developer konferenciji u travnju. A što je najnovija vijest?
Jedna od novih mogućnosti o kojoj se širi buzz je proširenje Facebook Connecta i Facebook API-ja koje će omogućiti izdavačima sadržaja odnosno praktički svim stranicama na Internetu da dodaju “Like / Sviđa mi se” gumb proslavio prvi rođendan na bilo koji dio sadržaja na tim stranicama.
Novi Like omogućuje dijeljenje svega
Zvuči li vam ovo na prvu loptu trivijalno, znajte da nije. Open Graph API projekt će poticati treće osobe na duboku interakciju s Facebookom, dijeleći sadržaj i pripadajuće metapodatke. Danas se može “podijeliti” sadržaj putem jednostavnih gumbića (možete vidjeti takve i na kraju ovoga posta). Novi “Like / Sviđa mi se” prema najavama ide puno dalje od dosadašnjega. Je li ovo dobro za vlasnike stranica? Da. Ali je također i vrlo, vrlo dobro za Facebook jer će tisuće web stranica formatirati svoj sadržaj na točno zadan način od strane Facebooka i poslati sve na obradu, bez razmišljanja.
Sjećate li se Googlea?
Google troši milijarde dolara na indeksiranje web stranica za svoju tražilicu. Facebook će dobiti web indeks, isključivo za Facebook, besplatno. Da, to je velika ideja, a nama ostaje gledati kako se cijeli web pokorava Zuckebergu i prinosi mu svoje podatke na dar. Sada se više teza koju smo iznijeli prije nekoliko mjeseci o tome kako Facebook tražilica polako istiskuje Googleovu, ne čini toliko nevjerojatna i neisplativa. Ukoliko još niste prilagodili svoj web Facebooku i/ili otvorili svoju fan stranicu, nakon ovoga ćete htjeti dobro promisliti i revidirati tu odluku.
Facebook nije zaboravio svoj messaging sustav
Dosta se buzza stvorilo oko novog inboxa na Facebooku i novog sistema razmjene poruka, a onda je sve pomalo utihnulo. No Mark nije zaboravio na novi messaging sustav. Uz sveprisutni “Like / Sviđa mi se” gumb odlučio je uvesti još jedan – gumb “Send / Pošalji”. Kliknite na web stranicu koja ima integriran gumb “Send / Pošalji” i moći ćete odabrati gdje i kome to želite poslati, bilo na Facebook grupu, Facebook prijatelju ili nekome putem standardne e-mail poruke (nadamo se da imate cool Facebook adrese spremne). Može se napraviti glavna razlika između ova dva gumba i reći kako je gumb “Like / Sviđa mi se” namijenjen brzom dijeljenju informacije sa svim prijateljima dok je gumb “Send / Pošalji” namijenjen za selektivno dijeljenje.
Web administratori i programeri zasigurno nisu oduševljeni što će svim klijentima morati uvesti najnoviji ‘gumbić za fejs’ (ovdje je how to kod za Send, da se ne mučite tražiti), ali “Send / Pošalji” je bio logičan korak za Facebook – sigurno postoje slučajevi kad želite podijeliti linkove s određenim prijateljima umjesto sa svima preko News Feeda. Mi stalno imamo takvih potreba i rado ćemo slati i dijeliti sadržaje na opisan način. Možemo i vaše/vama ukoliko tako dogovorimo u sklopu usluge marketinške komunikacije koju slobodno zatražite od nas.
Ako želite vidjeti gumb u akciji, osim na našem blogu ispod svakog pa i ovog posta, imate ga i na Mashable koji je upravo objavio i vijest kako Facebook uvodi Deals po uzoru na Groupon, popularan servis za grupni popust i grupnu kupovinu. Vijestima iz FB-a nikad kraja…