Nove fan stranice na Facebooku – koje su promjene uvedene

Nova fan stranica FacebookZato što samo mijena stalna jest sviđa nam se kada su stvari dinamične i u pokretu, naravno ka napretku. Facebook živi takvu filozofiju te od kada je prvi put nastupio update u izgledu osobnih profila, Zuckerbergovci ne spavaju. Svakih nekoliko mjeseci evo nama novina iz najveće društvene mreže. Ovaj puta se nisu bavili osobnim profilima nego fan stranicama. Bilo je i vrijeme da se unaprijedi ovaj segment Facebooka s obzirom kako iz dana u dan postaje sve veći  i značajniji, za korisnike, ali jasno i za firme te brandove koje fan stranice koriste za marketinšku komunikaciju.

Nove fan stranice su postale dostupne od 10. veljače, a mjesec dana kasnije će postati i obavezne te automatski aplicirane na sve fan pageove. Jeste li spremni za update? Ukoliko ste community manager preporuka je da sami upgradate svoju stranicu, provjerite kako sada izgleda i iskomunicirate promijene svojim fanovima. S obzirom da se korisnici uglavnom boje promjena jer vole koristiti stvari na način na koji su navikli i naučili, objasnite im prednosti koje nove fan stranice donose. Ruku na srce one se ponajviše tiču vlasnika stranica i administratora, a ako ni sami niste sigurni što sve promjene donose, evo kraćega pregleda, po našem mišljenju, poboljšanja koje je Facebook uveo.

Najuočljivija promjena je u samom dizajnu odnosno izgledu fan stranica. Navigacija je prebačena iz horizontale u vertikalu koja je prirodnija korisnicima za upotrebu, kako kažu iz Facebooka. Hoće li to zaista biti tako ili će korisnicima faliti tabovi kao laka vizualna navigacija, vidjet ćemo, a do tada možemo učiniti sve da naši linkovi budu privlačni. Jedan od načina uređenja navigacije je taj što možete aplikacijama (koje nije radio Facebook) dati ime po želji. Zadano će u navigaciji korisnici pronaći Zid, Informacije, Fotografije i sve druge do tada tabove (njih sedam, za više od sedam će pisati Više..), a administratori će vidjeti i opciju pregleda zida kao administrator. Taj pregled donosi mogućnost uvida u spam postove, ali i prikazuje postove u kronološkom redoslijedu. Ovo je važno jer od sada korisnici vide postove na način da biraju hoće li vidjeti kronološki ili će prvo vidjeti top postove što će pridonijeti razvoju rasprava i na nekim starijim objavama, ali i zadati adminima nove izazove u održavanju relevantnih postova na vrhu stranice. Osim novih objava Facebook na vrh stranica za svakog fana generira poseban sadržaj prema kriterijima temeljenim na popularnosti sadržaja s njegove točke gledišta prateći koliko je aktivan, koliko su njegovi prijatelji aktivni na stranici i slično kao top postove.

Iznad zida sada se, kao i na profilima, pokazuje pet fotografija po izboru administratora. Micanje fotke vrši se klikom na x pri čemu se učitava nova fotka. Ako maknete sve fotke u opcijama postoji mogućnost resetiranja photo streama pa bez brige vraćate fotke na zadano. Sama službena slika fan stranice se sada prikazuje u veličini 180X540 piksela, a u lijevi stupac su izvučene i stranice koje vaša stranica lajka. Ovo je prilika za isticanje partnerskih stranica. Stranice se mogu učitavati slučajnim redoslijedom ili možete u postavkama odrediti fiksno koje želite da se vide, moguće je prikazati tri.

S desne strane administratora na vrhu dočekuje popis admina stranice. Ovo je zgodno jer je uvijek prvi prikazan onaj koji je imao zadnji interakciju s fan stranicom. Posjetitelji ne vide admine, oni odmah u boxu ispod vide koliko njihovih prijatelja lajka tu stranicu. Tu se prikazuje i zajedničke lajkane stranice od fan pagea na kojem jesmo i korisnika koji je trenutno ulogiran. Osim ovih kozmetičkih promjena postoje i one funkcionalne koje su značajnije i zanimljivije.

Važna novost je da od sada fan stranice mogu promijeniti svoju kategoriju koju su izabrali prilikom otvaranja što do sada nije bilo moguće i često je zadavalo probleme nakon brzopletog izbora administratora. Druga važna stvar je da se sada administratori mogu ulogirati na Facebook kao stranica koju administriraju. Ovo je bitno jer omogućuje veću mogućnost interakcije jer kao stranica možete komentirati, lajkati i ostalo (ili u suprotnom slučaju, komentirate kao vi sa svojim imenom i prezimenom na stranici koju administrirate, što do sada nije bilo moguće na način da u postavkama isključite opciju komentiranja kao stranica), ali što je najbitnije kao stranica ćete primati i notifikacije odnosno obavijesti o akcijama na fan stranici.

Tako će vam se gore lijevo prikazivati koliko novih fanova imate i koji su to, a pod obavijestima ćete primati vijesti kada netko komentira ili lajka neki sadržaj stranice. Enormna je važnost da administrator prati svaki komentar na fan stranici, a ovaj alat i upgrade je to zaista olakšao i sada više nema izlika za neodgovorene upite korisnika. Još jedan od načina primanja obavijesti je na e-mail. U postavkama stranice će svaki administrator za sebe trebati uključiti tu opciju te će mu zatim notifikacije stizati na njegov odabran e-mail, više detalja pogledajte u Facebookovom manualu.  Dalje, u ovom modu korištenja Facebook će vam predložiti koje stranice bi trebala lajkati vaša stranica temeljeno na broju vaših fanova koji lajkaju tu stranicu. To je zanimljiv alat za istraživanja što, osim vas, još vaši fanovi vole i prate na Facebooku. Još jedna zanimljivost je da se od sada mogu istaknuti vlasnici/admini stranice. Ovo je dobra opcija za tvrtke s više administratora koji se izmjenjuju pa će isticanjem trenutnoga dodati osobnu notu cijelom fan pageu jer ljudi preferiraju razgovor s ljudima, a ne stranicama, o čemu smo pisali.

Što se tehničkih promjena tiče tu su nastupaju novosti vezane uz custom tabove, tabove posebno prilagođene stranicama. FBML koji se koristio za izradu takvih tabova se zamjenjuje iFrameom.  No, sve što se doda u FBML-u do 10. ožujka će se nastaviti prikazivati i nakon tog datuma, stoga ako imate kakav tab u pripremi, požurite s objavom. O samom i Frameu ćemo pisati u budućim postovima. E da, šećer na kraju, od sada da biste vidjeli sadržaj fan stranice dizajn sugerira da ćete morati postati fan te stranice, nadamo se da to znači da nema više niti iritantnih “postani fan da bi vidio” sadržaja. Svako zlo za neko dobro.

Leave a Reply

Your email address will not be published.